De la proposition à l’action
19 octobre 2015
Commencez l’année 2016 par un départ à l’étranger !
25 octobre 2015

Planète Bilingue s’ouvre au reste du Monde !

Depuis le mois de septembre, une jeune bénévole venue tout droit d’Australie, Indi, accompagne l’équipe de Pistes-Solidaires dans ses ateliers « Planète Bilingue » durant les TAP (Temps d’Activités Périscolaires). Du haut de ses 16 ans, elle nous fait part de son expérience !

Hello my name is Indi,William&Indi_Planète_Bilingue

I recently started a programme volunteering to teach english to kids at a french primary school. I have been doing it for over a month now every Monday and Thursday for about 3 hours, 1 hour at the school and the other 2 hours preparing the class. It has been a really fun experience especially with Anaïs showing me how everything works and how to teach the kids. I feel the kids have learnt a lot and most of them really seem to enjoy it. So far we have taught them about the human body, family, fruit, colours, sports. I have definitely gained more confidence teaching and being the leader even with kids who can hardly understand what I’m saying. Every week I gain more and more skills and learn new things. As the weeks went on the kids became more confident with me and started opening up and wanting to learn more english. We usually already have a set activity and then come up with ideas to change it and make it better. I have had a great time being involved with this programme its been a lot of fun and taught be a lot i will hopefully come back one day when I’m older and be involved in the programme again.

Depuis début octobre avec l’arrivée de notre volontaire anglais, William, ils sont désormais deux à participer à ces ateliers de sensibilisation et d’éveil à l’anglais dans les écoles aux alentours de Pau (Billère et Sendets). Cette semaine, ils étaient même accompagnés de deux de nos partenaires venues tout droit d’Asie. Om est népalaise et Gly nous vient des Philippines. L’idée était évidemment de sensibiliser les enfants à la diversité culturelle et linguistique, leur faire prendre conscience de la présence de l’anglais all over the world !